Home Водещи Новини Ефективност на допълнителните системи за безопасност

Ефективност на допълнителните системи за безопасност

0

Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) проведе изследване, чиято цел бе да се оцени работата на допълнителите системи за безопасност в автовобилите. Тяхната полезност бе потвърдена с помощта на статистика от полицията в САЩ.

Допълнителните асистенти са предотвратили около 85 000 катастрофи за година в САЩ.

Изчислиха колко хора спасяват електроните системи за безопасност

Изследвани са само автомобили, оборудвани със система за следене на „мъртвите” зони и поддържане на лентата на движение. За основа са изпозвани данните на пътната полиция за инцидентите от периода 2009-2015 г. с участието на автомобии на 6 производителя, които са предоставили данни за оборудването на своите коли, попаднали в катастрофи. Това са General Motors, Mercedes-Benz, Volvo, Subaru, Honda и Mazda.

Оказва се, че системата за следене на лентата на движение е позволила да се намалят инцидентите при престрояване с 11%. Броят на пострадалите в подобни катастрофи е снижен с 21%. Що се касае до асистента за наблюдение на „мъртвите” зони, то с негова помощ сблъсъците на пътя са спаднали с 14%, а броят на пострадалите – с 23%.

Като цяло посочените от IIHS абсолютни цифри оказват, че благодарение на тези електронни асистенти на водача само през 2015 г. са предотвратени 85 000 катастрофи по пътищата в САЩ, които са щели да доведат до наранявания в различна степен на 55 000 души.

Трябва да се отбележи, че компаниите, разработващи подобни системи, твърдят, че тяхното използване намалява катастрофите наполовина, но реалните цифри са доста по-различни. Според експертите на IIHS, това се дължи на факта, че голяма част от шофьорите умишено изключват тези асистенти, въпреки че задачата им е именно повишаване на безопасността.

Снимка: IIHS

Напишете коментар:

Въведете коментар
Моля, въведете Име