Home Водещи Новини Нов мегатунел в центъра на Хонконг

Нов мегатунел в центъра на Хонконг

Очаква се потенциалът на връзката да намали задръстванията и да бъде благодат за таксиметровите шофьори.

Дългоочакваният байпас на централната зона Уан Чай в Хонконг осигури плавно пътуване при отварянето си за движение тази неделя – 20 януари 2019г. Местните наблюдатели заявиха, че истинското предизвикателство ще дойде през идните седмици с тестване на реалния трафик по отсечката, и особено в пиковите часове в понеделниците. Обходният маршрут е на стойност 4,6 милиарда щатски долара и бе изграждан в продължение на 10 години.

Kадър от строителството на тунела, 2013г./ 
източник: wikipedia

Той е с дължина 4,5 километра и се състои от надлез и 3,7-километров тунел, част от който преминава по дъното на морето. Очаква се съоръжението да облекчи задръстванията в най-натоварените райони в центъра на мегаполиса.

Сред подранилите автомобилисти в деня на откриването е и член на синдиката на транспортните работници, който възнамерява да прецени дали пътните знаци са ефективни. В интервю за медията South China Morning Post таксиметровият шофьор Леунг Тат-чонг, който е изпълнителен член на Съюза на работниците в автомобилния транспорт, каза, че изминаването на новия маршрут отнема около осем минути, но изрази и някои опасения за временни „капани“ по трасето. “След пълното отваряне на байпаса обаче, съм убеден, че проблемите със задръстванията на остров Хонконг ще бъдат до голяма степен разрешени”. Той добави, че връзката ще бъде от голяма полза за таксиметровия сектор, тъй като намаляването на задръстванията означава по-добър бизнес за шофьорите.

Входът към 3.7-километровия тунел през 2018 г./ wikipedia

Уонг По-кеонг, председател на Асоциацията на собствениците на таксита в Хонконг, прогнозира, че новото съоръжение ще доведе до 5% увеличение на доходите за таксиметровите шофьори в резултат на по-бързи и по-удобни пътувания.

Работата по проекта започна през 2009 г., като се очакваше да бъде отворен през 2017 г., но бе забавен заради преразход на бюджета и технически трудности. През 2013 г. правителството поиска още 8 млрд. щ.д. над първоначалната цена от 28 млрд., което предизвика гняв сред местните депутати.

Байпасът отвисоко/ кадър: scmp.com

Тунелът на проекта притежава изключителна система за филтриране и пречистване на въздуха, която отстранява до 80% от вредните микрочастици от отработените газове. Капацитетът на вентилационната система на съоръжението е до 5.4 млн. куб. м. изгорели газове, филтрирани за час. Това е от огромно значение за мегаполис като Хонконг, където статистиката сочи, че само за 2017 г. над 10 000 души са починали, а над 193 хиляди са били хоспитализирани вследствие на респираторни заболявания.

Вижте видео с още интересни кадри и данни за проекта:

Източници: www.scmp.com; www.manager.bg